Vol. 9 No. 1 (2015): Reorientação da formação na graduação em saúde e efetividade da parcela universidade serviço comunidade.
Reorientação da formação na graduação em saúde e efetividade da parcela universidade serviço comunidade.

EDITORIAL

Dais Gonçalves Rocha, Elza de Sousa, Vânia Cristina Marcelo, Adriano de Almeida Lima
Pág. 7-9
Editorial
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1688
PDF (Português (Brasil))

ARTIGOS ORIGINAIS

JOSÉ REGINALDO PINTO, GLAUCIRENE SIEBRA MOURA FERREIRA, ANNATALIA MENESES DE AMORIM GOMES, FRANCISCO IVANILDO SALES FERREIRA, ANTONIA ELIANA DE ARAÚJO ARAGÃO, FRANCISCO MEYKEL AMÂNCIO GOMES
EDUCAÇÃO PERMANENTE: REFLEXÃO NA PRÁTICA DA ENFERMAGEM HOSPITALAR
Denise Lima Costa Furlanetto, Adriano de Almeida de Lima, Jetro Williams Silva Júnior, Mábia Milhomem Bastos, Diana Lúcia Moura Pinho
Pág. 11-24
Evaluation of students Pro-PET-Health on the contributions of the Pro-Health Program in health.
PDF (Português (Brasil))
Adria Jane Albarado, Marcia Andrea Faria Rodrigues, Edu Turte Cavadinha
Pág. 25-42
Communication in teaching-health servicescommunity
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1690
PDF (Português (Brasil))
Maria da Graça Luderitz Hoefel, Denise Osório Severo, Ximena Pamela Bermudez, Edgar Merchan Hamann, Hervaldo Sampaio Carvalho, Coletivo de Estudantes Indígenas e Não Indígenas, Coletivo de Preceptores PET-Saúde Indígena
Pág. 43-63
PET-Indigenous Health UNB: building intercultural.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1691
PDF (Português (Brasil))
Vladimir Andrei Rodrigues Arce, Elaine Cristina de Oliveira
Pág. 65-77
Educational Program for Health Work in Family Health Support Center context: contributions to the reorientation of health practices.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1692
PDF (Português (Brasil))
Francisca Lopes de Souza, Márcia Maria Santos da Silva, Maria Socorro de Araújo Dias, Maristela Inês Osawa Vasconcelos, Cryslany Portela de Aguiar, Andressa da Rocha Evangelista, Francisco Timbó de Paiva Neto, Murilo Rocha de Moraes
Pág. 79-89
Formation of the PRÓ-PET-SAÚDE monitors based onlearning needs experienced in PSE.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1693
PDF (Português (Brasil))
Maria Fátima de Sousa, Maria Paula do Amaral Zaitune, Dais Gonçalves Rocha, Karin Eleonora Sávio de Oliveira, Rackynelly Alves Sarmento Soares, Antonio José da Costa Cardoso, Ana Valéria Machado Mendonça
Pág. 91-106
The profiles, motivations, and opportunities of undergraduate students in the Collective Health at the
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1694
PDF (Português (Brasil))
Lívia de Lacerda de Oliveira Pineli, Roberta Figueiredo Resende Riquette, Glênia Pereira Moreira, Elizabete Cristina da Silva, Daiana Constâncio de Assis, Lewestter Melchior de Lima, Evellin Christine de Sousa Pires, Verônica Cortez Ginani
Pág. 107-123
Culinary workshop: nutrition education strategy under the perspective of PRÓ-SAÚDE program.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1695
PDF (Português (Brasil))
Marilene da Cruz Magalhães Buffon, Veronica de Azevedo Mazza, Silvia do Amaral Rigon, Rafael Gomes Ditterich, Deise Prehs Montrucchio, Derivan Brito Silva, Joseane M A M Oliveira, Juliana Bertolin Gonçalves, Hernando A Pereira, Rosalba V S Anjos, Sayuri Santina Utida Pereira, Leise Carla D Ferreira
Pág. 125.136
The PET-Saúde program in the practice locus organization as a space for health professionals training: an experience report.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1696
PDF (Português (Brasil))
Leides Barroso Azevedo Moura, Isabella Talles Kahn Stephan, Natacha Oliveira Hoepfner, Juliana Gomes Ibiapina Calado
Pág. 137-144
Deciphering thesafety network in a territory: An experience report on the Pro–Saúde.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1697
PDF (Português (Brasil))
Lílian Silva de Queiroz, Carina Ornelas de Cerqueira, Ana Valéria Machado Mendonça
Pág. 145-153
Implementation of a group of pregnant adolescents: reports of information, education and communication for the health promotion.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1698
PDF (Português (Brasil))
José Reginaldo Pinto, Glaucirene Siebra Moura Ferreira, Annatalia Meneses de Amorim Gomes, Francisco Ivanildo Sales Ferreira, Antonia Eliana de Araújo Aragão, Francisco Meykel Amâncio Gomes
Pág.155-165
Permanent education: reflection in practice nursing hospital.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1699
PDF (Português (Brasil))
Viviane Antunes Rodrigues Soares, Mirtes Ribeiro, Liliane da Consolação Campos Ribeiro
Pág. 167-187
Academic opinion about the National Curriculum Guidelines in health.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1700
PDF (Português (Brasil))
Dalila Tusset, Julia Aparecida Devidé Nogueira, Dais Gonçalves Rocha, Regiane Rezende
Pág.189-204
Analysis of the health promotion competencies from the official document and the speeches of the actors that implement the Health School Program in Federal District.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1701
PDF (Português (Brasil))
Danilo Aquino Amorim
Pág. 205-208
Doutora Honoris Causa da Universidade de Brasília Maria Isabel Rodríguez.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1702
PDF (Português (Brasil))
Maria Isabel Rodríguez
Pág. 209-214
Discurso da Profa. Maria Isabel Rodríguez, por ocasião da outorga do título de Doutora Honoris Causa da Universidade de Brasília.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1703
PDF (Português (Brasil))
Adriano Adriano de Almeida Lima, Dais Gonçalves Rocha, Viviane Urbini Vomero
Pág. 215-232
Resumos da I Mostra da Parceria Ensino Serviço e Comunidade da UnB-Secretaria de Estado de Saúde do Distrito Federal/Regional Paranoá e Itapoã, realizada nos dias 26 e 27 de maio de 2015.
https://doi.org/10.18569/tempus.v9i1.1706
PDF (Português (Brasil))

RELATO DE EXPERIÊNCIA

LEIDES BARROSO AZEVEDO MOURA, Isabella Talles Kahn Stephan, Natacha Oliveira Hoepfner, Juliana Gomes Ibiapina Calado
DECIFRANDO REDES DE PROTEÇÃO EM UM TERRITÓRIO: RELATO DE EXPERIÊNCIA NO PROGRAMA PRO - SAÚDE
Lívia de Lacerda de Oliveira Pineli, Roberta Figueiredo Resende Riquette, Glênia Pereira Moreira, Elizabete Cristina da Silva, Daiana Constâncio de Assis, Lewestter Melchior de Lima, Evellin Christine de Sousa Pires, Verônica Cortez Ginani
OFICINAS CULINÁRIAS: UMA ESTRATÉGIA DE EDUCAÇÃO NUTRICIONAL SOB A PERSPECTIVA DO PRÓ-SAÚDE